- Page 1
- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Flash version © UniFlip.com |
VZOROVÝ BYT PARK HLOUBĚTÍN
První etapa již vyprodána
Pokud byste se nevydali na místo, mohli byste podle pohledu do mapy soudit, že to nebude příliš klidná lokalita. Poděbradská ulice je až nebezpečně blízko. Z určitého pohledu to má své výhody. Zastávka tramvají je téměř u domů, a když na to přijde, nemusíte ani těch pár stovek metrů, které vás dělí od stanice metra trasy B Hloubětín absolvovat elektrikou, ale ujít je asi v 5 minutách pěšky. Z jiného úhlu pohledu je dopravní ruch frekventované komunikace problém. Řeší se nejčastěji protihlukovým valem a dále takovým architektonickým řešením bytových objektů, že se na straně bližší k rušné silnici umisťují komunikační jádra budov, chodby, komerční plochy, zatímco byty jsou svými místnostmi orientovány k opačné, klidnější zóně. Když vystupuji z tramvaje a blížím se k bytovému areálu, vidím, že Park Hloubětín je právě takto navržen. Navíc se zde projektantům podařilo vyřešit ještě jeden problém. Pozemek „obtéká“ benzinovou pumpu u Poděbradské ulice, umístěnou přímo v sousedství. No, jestliže vám dochází v autě palivo, může to být spása, ale pro bydlení to není ideální konstelace. Už zdálky ale vidím, že dokončovaný dům B, který tvoří I. etapu projektu, ční vysoko nad pumpou a výškově tak odděluje dům od „benzinky“. Architektka Veronika Opletalová z ateliéru MS Architekti, s. r. o., který Park Hloubětín navrhoval, mi později potvrzuje, že najít optimální řešení pro zvolenou lokalitu bylo docela zapeklité. „Naším cílem bylo vytvořit v obytném areálu co největší klidovou zónu a maximálně odstínit byty od hluku přilehlé silnice. Proto jsme umístili domy co nejvíce k severní hranici pozemku, která je orientována k Poděbradské ulici. Tady nám nahrála i svažitost pozemku, takže jsme sem na úrovni terénu umístili podzemní garáže. V patrech nad nimi se z větší části nacházejí domovní chodby s přístupy k jednotlivým bytům, pouze v krajních partiích domů jsou k ulici orientované i některé obytné místnosti, jako například pracovny. Na nároží domu A je v přízemí navržena komerční plocha. Severní fasády obou domů u Poděbradské ulice tak vytvářejí protihlukovou bariéru, jižní fasády na opačné straně domu pak míří do klidové zóny parku a otevírají se k maximálnímu oslunění.“ Ještě jedna důležitá věc ovlivňuje nerušené bydlení v bytech situovaných v domech u Poděbradské ulice. Souvisí s technologií výstavby pasivních bytů. Ale k tomu se ještě dostaneme ve vzorovém bytě.
50
|