ROZHOVOR v tom, v čem žijí, a rádi by pochopili proč to tak je a jak to změnit. Jiní se zase neorientují v současných trendech a množství nabízených materiálů, nábytku, svítidel, dekoračních předmětů a očekávají, že se to tady dovědí. Většina se domnívá, že si budeme kreslit obrázky, ukazovat řešení konkrétního bytového prostoru, vysvětlovat ladění barev, umístění nábytku, prezentovat současné módní trendy. Ale jsou překvapeni, že začínáme něčím úplně jiným. Vyprávíme si o jejich dětství, co se jim líbilo v domově jejich rodičů, co je naopak odpuzovalo, kde jim doma bylo dobře a tak dále. Snažíme se dobrat toho, kým vlastně jsou a co by je udělalo v oblasti bydlení šťastnými. Objevujeme emoce, které se vážou k určitým interiérovým prvkům, a tak se vlastně dostáváme u každého klienta k ujasnění si jeho vlastních potřeb a výběru vhodného stylu a prostorového uspořádání. Interior Design Coaching je inspirovaný psychologií designu a architektury, pomáhá člověku vyznat se sám v sobě. Pro představu: Na workshop jednou přišla jedna paní s tím, že si staví dům a ona nechápe, proč se jí nelíbí návrhy architekta a designéra, nerozumí jim a nedovede jim to vysvětlit. Když odcházela z workshopu, už to věděla a řekla: teprve teďjsem jim schopna říct, co vlastně chci. A co lidi, pro které navrhujete sama interér? Ti, co přicházejí na workshop, tam jdou s tím, že se chtějí něco naučit. To ale klient, který vám práci zadá, chtít nemusí a bude jen vyžadovat perfektně odvedenou práci. Nejdůležitější inspirací pro vytváření vhodného interiéru je pro mě vždycky klient. Takže když navrhuji interiér, snažím se poznat jeho osobnost, vedu dialog, hledám styčné body jeho a mých představ. V tom je to stejné jako u Interior Design Coachingu. Také tady mnohdy klient neví přesně, co chce, a mou úlohou je, aby na to přišel v ideálním případě sám, popřípadě se mnou nechal vést. Nebo má vizi některého interiérového prvku, který viděl někde v časopise, televizi nebo u známých, a chce ji mermomocí zakomponovat do svého bytu, i když se tam nehodí. Pak je nutné klientovi ukazovat věci v kontextu. Zajímavé je, že často skončím s klienty v obchodě, kde jim ukážu i jiné vhodné možnosti 22