- Page 1
- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Flash version © UniFlip.com |
Italem znovuobjevované zlaté české ruce
Už v projektu Rivergate na Janáčkově nábřeží, který obdržel v minulém roce hlavní ocenění v rezidenční sekci soutěže Best of Realty a také Cenu architektů v soutěži Realitní projekt roku 2013, jsem při návštěvě této novorenezační budovy viděl, jak Nino Altomonte přistupuje k rekonstrukci původní mozaikové dlažby v chodbách domu. Nejenže hledá původní materiál a zjišťuje místo, odkud pochází, a pokud už jeho těžba nebo výroba neexistuje, snaží se jej nahradit materiálem co nejvíce podobným, ale sleduje i technologický postup kladení tak, aby se výsledek maximálně blížil originálu. Znovu se tak oprašují řemeslný um a schopnosti našich předků odvést kvalitní a obdivu hodnou práci, tedy ty zlaté české ručičky, které to kdysi v minulosti dokázaly, a jež tu stále povážlivě chybí. Právě to mě napadá, když procházím chodbou prvního patra triplexu, ve kterém je navržena čistě privátní zóna, jinak skrytá běžným návštěvníkům. Vůbec si hned neuvědomuju, dokud mne Nino Altomonte neupozorní, že to není jen chodba, ale linie vestavěných skříní, ve které jen nepatrná madla upozorňují na jejich účel. Už se ani nedivím, že kromě nutné výtečné řemeslné práce trvalo jejich navržení celý měsíc. Kromě chodeb zaujímají plochu podlaží pokoje členů rodiny. Vedle rodičovské ložnice, která má k dispozici koupelnu s vanou s vodními tryskami, má každé dítě, Nino Altomonte má dvě děti 9 a 11 let, svůj vlastní pokoj s koupelnou. A jsou tu ještě další pokoje, jeden pro au pair, která tu může v případě potřeby přespat, druhý hostinský, pro návštěvy. Také ty mají vlastní koupelnu. V domě je celkem, počítáme-li i vířivku, 6 koupelen. Všude je přitom vzorně uklizeno, a to i v dětských pokojích, což je co říct, protože, jak známo, současná generace dětí je podle mých zkušeností s pořádkem dosti na štíru. Byt však pravidelně opečovává uklízečka, takže to leccos vysvětluje.
37
|