SLOVO DEVELOPERA O LUXUSNÍM BYDLENÍ Rozhovor s Dušanem Kunovským, předsedou představenstva developerské společnosti CENTRAL GROUP BOD ZLOMU! CENTRAL GROUP vstupuje na trh bydlení nejvyšší kategorie ZAPOMEŇTE NA TO, JAK JSTE DOSUD ZNALI CENTRAL GROUP A JEHO NABÍDKU. OD PODZIMU LETOŠNÍHO ROKU TO BUDE JINAK. NEJVĚTŠÍ ČESKÝ REZIDENČNÍ DEVELOPER, KTERÝ SE AŽ DOSUD POHYBOVAL PŘEDEVŠÍM VE STŘEDNÍM CENOVÉM SEGMENTU NOVÉ VÝSTAVBY, MÍŘÍ DO TÉ NEJVYŠŠÍ KATEGORIE. V ČERVNU BYLY ZKOLAUDOVÁNY PROJEKTY REZIDENCE PARK NIKOLAJKA A REZIDENCE U MUZEA, JEJICH LUXUSNÍ BYTY PŘIJDOU DO PRODEJE ZAČÁTKEM ŘÍJNA. JIŽ BĚHEM PODZIMU SE OBJEVÍ I CELÁ ŘADA DALŠÍCH PROJEKTŮ NADSTANDARDNÍHO BYDLENÍ, KTERÉ UKAZUJÍ, ŽE CENTRAL GROUP SE CHCE V TÉTO KATEGORII TRVALE ZABYDLET. JE TO REAKCE NA VÝVOJ PRAŽSKÉHO BYTOVÉHO TRHU, KDE VZRŮSTÁ ZÁJEM O BYDLENÍ V CENTRU A ŠIRŠÍM CENTRU MĚSTA, NEBO JDE O LOGICKÝ DŮSLEDEK PERMANENTNÍ EXPANZE FIRMY? 6  |  Slovo developera CENTRAL GROUP začínal před 21 lety jako developer stavebních parcel pro individuální výstavbu rodinných domů a zároveň i projektů, kde za velmi příznivé ceny nabízel spolu s  pozemkem typové solitéry, řadové rodinné domy a dvojdomy. Pak došlo k  prvnímu zlomu, když v  roce 2004 dokončil první byty. V  projektu Přípotoční to bylo 125 jednotek, zanedlouho již následovala velká lokalita Nové Zahradní Město a Rezidence Park Hostivař s celkem 1150 byty. Firma se stala synonymem velmi dostupného a kvalitního bydlení střední cenové kategorie. Čekalo se, že se budete s tímto typem bydlení prosazovat nadále, mluvilo se dokonce o zahraniční expanzi. Vy jste však změnili směr a napnuli síly k nabídce bydlení té nejvyšší kategorie. Co bylo příčinou tohoto rozhodnutí? Je pravda, že dříve jsme realizovali podobné projekty jako v Praze také v regionech, zejména co se týká prodeje rodinných domů. A i tyto projekty byly úspěšné. Nicméně při stejném úsilí a srovnatelných nákladech na přípravu projektů a jejich výstavbu nejsou tyto menší projekty pro developera naší velikosti dlouhodobě efektivní. Realitní trh v Praze a okolí je jednoduše o dva řády větší než kterýkoli regionální trh. Proto jsme se nakonec rozhodli soustředit se výlučně na metropoli, kterou velmi dobře známe.