- Page 1
- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com |
KAUFLAND JAKO ZÁTKA
Než jsem přišel na místo, domníval jsem se, že Kaufland bude na jedné straně vítaným, ale na druhé možná rušícím elementem této lokality vzhledem k zásobování a intenzivní dopravě nakupujících. Je to ale jinak. Je dobře, že tam je. Supermarket totiž nechtěně působí v úzkém vstupním hrdle, kterým se lze dostat do údolí, kde se rozprostírá Zelené Město, jako svým způsobem zátka. Od západu uzavírá celou lokalitu obytného areálu a tím jej odstiňuje od hlomozu velkoměsta. Po jeho stranách vedou pouze obslužné komunikace, které zajišťují přístup výhradně rezidentům a jejich návštěvám. Popravdě řečeno nemají zákazníci Kauflandu a ani nikdo jiný důvod sem zajíždět, protože obě cesty vás zavedou okruhem zpátky. Severní cesta míří k Zelenému Městu číslo 1, jižní cesta k „dvojce“. „Jednička“ se opírá o severní svah zeleného údolí a má proto výhodu, že většina domů je orientována k jihu a ke slunci po celé jeho dráze. Jižní cesta obsluhuje domy Zeleného Města 2, které leží na jižním svahu, a tím pádem jsou orientovány k severu. Handicap? Nikoli. „Některé místnosti by k severu směřovat měly, třeba ložnice nebo kuchyně,“ říká Přemysl Hudeček, prodejce společnosti Daramis, která stojí za tímto projektem. „Navíc jsou lidé, kteří severní orientaci výrazně upřednostňují kvůli příjemné teplotě v letních měsících. Své o tom vědí klienti z jižních států nebo třeba z Izraele, kteří severní orientaci často vyhledávají. Ale aby nebyla mýlka, že byty jsou orientovány jen na sever, tedy pohledem do údolí. Všechny mají kromě toho vždy i jiný směr výhledu. Na východ nebo na západ. Balkony některých bytů jsou osvětleny i z jihu. V ustupujících, nejvyšších patrech vidíte do všech stran.“
28 | Vzorový byt Zelené Město 2
|