- Page 1
- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com |
MAT, LESK NEBO POLOLESK
Máme za sebou impregnaci a stojíme před rozhodnutím, jaký výsledný vzhled vybrat pro povrch dřevostavby. Musíme se rozhodnout, jestli při finální úpravě dáme přednost přírodní kráse původního materiálu, nebo dřevo potlačíme ve prospěch barevnosti. U srubů jasně vítězí dřevo ve své základní podobě, u dřevostaveb na jiné konstrukční bázi investoři často sáhnout po barevných krycích nátěrech, jejich aplikací dochází ke ztrátě osobité kresby dřeva. Pokud ovšem sáhneme po barevných voscích či olejcích na přírodní bázi, dodáme dřevu kýžený barevný odstín, aniž bychom se přitom připravili o typické vjemy z tohoto materiálu a interiér má stále nádech přírody. S optickým sjednocením různých druhů dřev použitých v interiéru dřevostavby si výborně poradí světle tónovaný jemně krycí nátěr Feelings Furniture, který dokonale zakryje veškeré nesourodosti.
IMPREGNAČNÍ PROSTŘEDKY NA DŘEVO
Impregnace dřeva před nátěrem je jakýmsi spojovacím můstkem mezi povrchem dřeva a dalšími nanášenými nátěrovými hmotami. Nátěrové hmoty, které netvoří žádný nebo velice tenký nátěrový film, do dřeva pronikají a chrání je před napadením škůdci. Většina z nich v sobě spojuje fungicidní a insekticidní účinek. Na trhu jsou přípravky bezbarvé, lazurující, popřípadě bílé. Většinou se vyrábějí na bázi ředidla, v poslední době se však stále více prosazují prostředky vodou ředitelné. Rozpouštědlové zatím dovedou proniknout do větší hloubky, než ty vodou ředitelné, lepší penetraci mají i bezbarvé impregnační nátěry proti lazurujícím či dokonce krycím (bílým) přípravkům. Vodou ředitelné hmoty navíc nedokážou hubit hmyzí škůdce v už napadeném dřevě, působí pouze preventivně. Při použití vodou ředitelných laků a lazur je dřevo k napadení houbami náchylnější než při ošetření syntetickými nátěrovými hmotami.
BAREVNÉ OŽIVENÍ DŘEVOSTAVEB
Přirozený a čistý vzhled dřeva je stále trendy, zároveň však vzrůstá poptávka po nejrůznějších lazurovacích a polotransparentních povrchových úpravách. Vhodně zvolené odstíny lazur dotvářejí náladu interiéru i exteriéru, dávají mu patřičný styl a atmosféru. Díky tónovacím lazurám získají povrchy nový vzhled, aniž by došlo k narušení osobitého výrazu původního materiálu, zejména jeho kresby. Výsledný efekt nátěru a množství absorbovaného pigmentu ovlivňuje například nejen typ dřeva, ale také směr řezu, finální odstín závisí rovněž na jakosti povrchové úpravy, broušení nebo počtu nátěrů. Pomocí lazur je obtížné dosáhnout světlého odstínu na tmavých dřevinách, nové dřevo však lze ošetřit tak, aby mělo vzhled téměř bílého laku. I pod vrstvou světlého laku však dřevo postupně tmavne, proto k úpravě ztmavlého stropního obložení volíme pokud možno světlé krycí nátěry.
64 | Dřevostavby
|