- Page 1
- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Flash version © UniFlip.com |
pečlivě vybíráme nemovitosti vhodné pro tento typ prezentačních aktivit. Se spolupracovníky následně vybíráme obrazy, plastiky, artefakty, které se do konkrétní nemovitosti hodí, které souzní s místem. Vše podkreslíme vhodnou hudbou, prostor efektně nasvítíme a uvádíme společně se zajímavým programem, který vyvolává pozitivní emoce a pohladí duši. Každého nemusí oslovit nabízená nemovitost nebo obrazy, ale jak jsme zjistili, lidé tu velice rádi stráví čas, v průměru tak dvě a půl hodiny, a mnohdy se nemohou rozloučit. Zatímco když jim jako makléř ukazuji prázdnou vilu, můžu s nimi hovořit tak půl hodiny, hodinu, a mnoha důležitých věcí se ani nedotknu, protože už někam spěchají. Tady je čas na vyprávění příběhu, který osvětluje skutečnosti o tom proč je to či ono navrženo tak a ne jinak. Je zde prostor, díky kterému se dostáváme ke genezi projektu. Sdělit tak lze spoustu zajímavých věcí právě o místě, na kterém se nacházíme a kde by mohli lidé najít svůj nový domov. Zpravidla se pak nějaký zájemce ozve za týden, za čtrnáct dní i za měsíc po akci. A to přitom půl roku nebo rok na nabízenou nemovitost nikdo nereagoval. Takže vždycky se dotkneme vyhraněného vkusu alespoň několika lidí a ti ostatní, kteří si ji nevyberou, přijdou příště a může jim vyhovovat jiná nemovitost. Když jste přišel s tímto nápadem spojit umění a obchod, čekal jste, že lidé budou takto reagovat a akt prodeje se také stane jistou společenskou událostí,
nebo to měl být jen prostředek, jak zatraktivnit koupi špičkové nemovitosti? K té otázce bych chtěl hlavně poznamenat, že je vždycky dobře, když to děláte převážně proto, že to máte rád. Nejprve je vhodné zjistit, jak co nejlépe a komu sloužit, teprve poté vydělávat. Umění, architektura a jejich prezentace veřejnosti mne naplňují a velmi těší. Na to, že by bylo možné spojit umění s byznysem, jsem přišel, když jsem se přestěhoval do nového bytu a čekaly mě pusté prázdné stěny, ve kterých jsem chtěl v y t v o ř i t s v ů j n o v ý d o m o v. Z a č a l jsem shánět obrazy, nábytek a jiné umělecké předměty, které by ten p o cit vykouzlily, a přitom jsem si
uvědomil starou pravdu, že my jako makléři často prodáváme kvalitní, ale prázdnou nezabydlenou nemovitost, zatímco příjemněji působí domy vybavené. Právě proto developeři zařizují vzorové byty, ve kterých se klienti mnohem lépe orientují. Takto nabízená nemovitost je osloví svou energií mnohem konkrétněji. Také jim napovídá či může navodit ten správný pocit, že je to právě to, co hledají. Navíc mě napadlo, že by takový byt nemusel být zařízen v běžném slova smyslu, ale i jako galerie. V tom mě u t v r d i l a i M e d a M l á d k o v á , k t e rá spolu s manželem kupovala před asi 50 lety ve Washingtonu umělecká díla a zřizovala v prodávaných nemovitostech galerie. Musím říci, že jsem si sám nepředstavoval, kolik dá uskutečnění této myšlenky práce a obdivuji činnost galeristů. Jednou z velkých otázek pro mě bylo zjistit, jak vnímají hodnotu nabízených uměleckých děl právě klienti. Nyní chápu, že se zdá mnohým cena některých obrazů přemrštěná. Jednoduše netuší, co se za tím vším skrývá práce. A upřímně, je to dobře. Právě na základě těchto zkušeností jsem koncept přepracoval a zjednodušil. Mou cestou je prodej umění za ceny, za které si jej mohou dovolit koupit i běžní lidé. Půl roku mi trvalo, než jsem zjistil, jak to udělat. Vždyť i v nemovitostech za 15 či 20 milionů lze vystavovat překrásná díla za dostupný cenový ekvivalent. Díky pochopení toho, proč to děláme a komu vlastně koncept značky Richard
www.novebydleni.cz | 7
|