SLOVO O PRODEJI LUXUSNÍHO BYDLENÍ Rozhovor s Richardem Watzkem, jednatelem a majitelem společnosti Exkluzivita.CZ, s. r. o. RICHARD WATZKE NECHTĚL BÝT NIKDY REALITNÍM MAKLÉŘEM, A PŘESTO SE JÍM STAL. TAKÉ NETOUŽIL BÝT ZNALCEM UMĚNÍ A UŽ SE JÍM TROCHU STÁVÁ. UŽ VÍCE NEŽ DVACET LET SE SPECIALIZUJE NA PRODEJ VÝBĚROVÝCH NEMOVITOSTÍ, TEDY REALIT, KTERÉ MŮŽEME OZNAČIT ZA NADSTANDARDNÍ, LUXUSNÍ, EXKLUZIVNÍ, ZKRÁTKA ŠPIČKOVÉ VE SFÉŘE NABÍDKY. PŘED ROKEM PŘIŠEL S ORIGINÁLNÍM RECEPTEM, JAK TAKOVÉ NEMOVITOSTI PRODÁVAT. SPOJIL OBCHOD S REALITAMI S UMĚNÍM. KONCIPUJE PRODÁVANÉ DOMY NEBO BYTY JAKO DOČASNÉ GALERIE. USPOŘÁDÁ SLAVNOSTNÍ VERNISÁŽ A POZVE LIDI. KDO NEPROJEVÍ ZÁJEM O NEMOVITOST, ODNESE SI TŘEBA OBRAZ ANEBO SE JEN DOBŘE POBAVÍ. V KAŽDÉM PŘÍPADĚ, JAK ŘÍKAJÍ PRVNÍ ZKUŠENOSTI, PŘIJDE NEZŘÍDKA I PŘÍŠTĚ. A JAK ZNÁMO, KAŽDÁ NEMOVITOST, ALE I UMĚLECKÉ DÍLO, SI NAKONEC NAJDOU SVÉHO KUPCE. DOMY jako GALERIE Vy j s t e u s p o řá d a l s   t ý m e m s v ý c h lidí již několik úspěšných vernisáží. Vaše jméno se mezitím stalo v  oboru uznávanou obchodní značkou, byl j s t e n a p ř í k l a d p o v ě ře n v ý z d o b o u Martinického paláce pro galavečeři nadace The Duke of Edinburgh´s, za účasti hraběte a hraběnky z Wessexu. Nejdražší vila z  vašeho portfolia ve Stodůlkách byla letos pronajata na tři měsíce účastníkům česko-slovenské Superstar 2013, na vernisáže přichází mnoho prominentních lidí, tedy p otencionálních kup ců, přesto se některým prodejcům nemovitostí zdá, že tudy cesta nevede, protože zájemci o takovéto špičkové nemovitostí mají vyhraněný vkus a vy je vystavenými díly do něčeho jakoby tlačíte... Především bych chtěl říci, že jednou ze zásad každého obchodníka by mělo být nikoho do ničeho netlačit. Takový servis je prvoplánový a přinejmenším nerozumný. Lidé, kteří přicházejí na vernisáž, by se nikdy nenechali do ničeho nutit. Samozřejmě ty akce pořádáme proto, abychom prodali nemovitost. Ale tím, že v nemovitostech vystavujeme umělecká díla a pořádáme vernisáže, sledujeme i jiné cíle. Přejeme si, aby se v  nich lidé cítili dobře, aby prostřednictvím umění poznali na první pohled neodkryté kvality nabízeného bydlení, atmosféru a energii místa. Díky předchozím vernisážím získáváme zkušenosti, analyzujeme požadavky klientů, zájmy developerů a s nimi pak 6  |  Úvod