Text: Jaroslav Frantál, obchodní ředitel PHOENIX „VYROBIT KŘESLO JE SLOŽITĚJŠÍ, NEŽ POSTAVIT MRAKODRAP“, TVRDIL SLAVNÝ ARCHITEKT VAN DER ROHE. ZÍSKAT NEJVYŠŠÍ OCENĚNÍ NA OBOROVÉM VELETRHU JE SPLNĚNÝ SEN. PRODAT INOVATIVNÍ DESIGNOVÉ ŘEŠENÍ ČESKÉMU ZÁKAZNÍKOVI – TO JE ZÁZRAK. NAŠEMU DESIGNU SE V POSLEDNÍCH LÉTECH VE SVĚTĚ I DOMA U POROT NEPOCHYBNĚ DAŘÍ. NA SVOJE NADŠENÉ ZÁKAZNÍKY, ALE STÁLE JEŠTĚ ČEKÁ… U nás lidé získávají zkušenost s designem v  lifestylových magazínech s lesklými obálkami. Design je pro ně totéž co vzhled – dojem z tvaru, barvy a velikosti. Z  mnoha vlastností dobrého designu je ale pouze zlomek patrný na první pohled a ten nemůže postihnout, proč jsou některá křesla o mnoho dražší než jiná. V tomto ohledu si zájemci mohou vybírat z nekonečné řady levnější konkurence. Proto většina zákazníků vůbec neuvažuje o bytovém designu jako o něčem, co by měli reálně vlastnit a používat. Není to o tom, že by se design nelíbil. Sedět se dá ale na ledasčem a design je odrazuje hlavně cenou. Zdá se být zbytným přepychem. Ani odborníci dnes netvrdí, že forma následuje funkci, ale vědí, že lidé dnes sedí více a sedí jinak než dřívější generace. A změny životního stylu si vynucují stálé inovace. 18  |  Prezentace