- Page 1
- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Flash version © UniFlip.com |
NA KONEČNÉ AUTOBUSU I BUDOUCÍHO METRA
Promiňte prosím následující obšírné mapování dopravní situace. Pro perspektivu bydlení zejména mladých rodin má však velký význam, jak funguje běžné spojení tohoto „venkova“ s městem. Už desetiletí je, jak místní vědí, spolehlivým spojením Písnice s centrem města konečná stanice autobusové linky č.113 se smyčkou na dřívější návsi. Odtud dojdete asi pětiminutovou procházkou k rezidenčnímu areálu Vrtilka, kde končí obec i současná pražská zástavba. Autobusem se z Písnice dopravíte ve špičkách zhruba v 10 až 15 minutových intervalech až ke stanici metra trasy C Kačerov a poté jste už asi za 10 minut v centru Prahy. To se v budoucnu ještě změní k lepšímu. Dopravu urychlí stanice trasy metra D, které bude mít v Písnici svou konečnou. Potíž je v tom, že zatím nikdo neví přesně kdy. „Poslední informace hovoří o roku 2017, kdy by se snad mohlo začít se stavbou trasy metra D,“ říká Petr Šula z prodejní kanceláře Professionals a dodává: „Ale i kdyby to bylo později, je i současné spojení MHD s centrem metropole na pražské poměry docela rychlé. Navíc si bydlení kupujete většinou na celý život, takže těch pár let otálení nehraje za nynější dopravní situace takovou roli. Přitom se ještě počítá s tím, že autobusy budou pokračovat dále a stanice linky č. 113 se posune za konec dostavěného rezidenčního areálu.“ I to ale souvisí s celkovou dopravní koncepcí, protože Písničtí nechtějí přímý nájezd Libušskou ulicí středem obce, tedy i kolem areálu, na nedaleký Pražský okruh. Bude tu proto vybudován obchvat, který využije dosud nefunkční přípojku z Libušské a Dolních Břežan. Zatím je však možné využívat nepříliš vzdálené napojení na Pražský okruh z Vídeňské ulice a tak urychlit výjezd autem do centra nebo ven z města.
AREÁL OTEVŘENÝ I UZAVŘENÝ
Když vejdete nebo vjedete do rezidenčního areálu z Libušské ulice, objevíte nerušené a pokojné místo. Areál je totiž z jedné strany koncipován jako otevřený, každý sem může vjet bez překážek, na druhé straně je ale neprůjezdný a bude po dokončení celý obehnán zeleným přírodním valem. Je proto celkem logické, že sem budou zajíždět jen auta rezidentů, případně jejich návštěv, což znamená výrazné omezení dopravy a tím i bezpečnosti na ulicích. „Už jsme zaznamenali reakce maminek a nakonec je to i vidět, že se zde nebojí pouštět větší děti na ulici nebo přes ulici, protože provoz je nepatrný a řidiči se tu pohybují s rozvahou a opatrně. Každý dům má přitom garáž pro jeden automobil, místo před domem pro další vůz. Komunikace jsou přitom tak široké, že se tu podél nich našlo dost místa i pro další parkovací stání,“ komentuje koncepci volně otevřeného i uzavřeného areálu Petr Šula a doplňuje: „Podél ulice je postavena jako určitá hráz protihluková bariéra, u níž je už zřízeno dětské hřiště a venkovní gril. Předpokládá se, že by se tu mohla konat různá sousedská setkání formou zahradních party, zatímco si děti hrají na hřišti a bezpečně se pohybují v prostoru areálu.“
32 | Vzorový dům Rezidence Vrtilka
|