Koupelna již není jen místností, kde probíhá nezbytná očista těla, stále více se stává místem, kde se uskutečňuje důležitá očista ducha. V koupelně se dokážeme uvolnit, relaxovat a nechat myšlenky volně plynout. Čas, který v této původně opomíjené místnosti trávíme, se proto notně prodlužuje. Kromě důrazu na perfektní funkčnost tak mnohem více dbáme i na její celkový vzhled. Designové a originální kousky v ní proto jednoznačně mají své místo.
Nabídka je dnes opravdu pestrá a při výběru tedy záleží zejména na našem vkusu a finančních možnostech. Důležitým faktorem, který bychom při výrobě designových kousků měli zvážit, je však velikost koupelny. Zajímavé solitéry totiž nejlépe vyniknou, pokud mají kolem sebe dostatek prostoru. Není náhodou, že originální kousky, ať vany, umyvadla, atypické sprchové kouty nebo nábytek, bývají obvykle v koupelnách zařízených spíše v minimalistickém duchu. Ve strohých kulisách se totiž jejich unikátnost projeví nejlépe.
„Sanitární keramika té nejvyšší kvality je vyráběna z rozličných materiálů. Ač to zní možná zvláštně, luxusní může být i ocelová smaltovaná vana, pokud má dostatečnou tloušťku oceli a odolný smalt. Takový, který je pak téměř nemožné poškrábat obvykle užívanými prostředky. Vcelku neznámý je také materiál Exmar, pod kterým se ukrývá matně bílý a na dotek velmi příjemný povrch, vytvořený ze směsi pryskyřice a drceného křemene. Mezi zajímavé materiály patří také odolný, neporézní a hypoalergenní Cristalplant, jenž díky své sametové textuře připomíná při doteku kámen,“ vysvětluje Jana Soukup Líkařová, manažerka strategického nákupu a marketingu společnosti Keramika Soukup.
Do designových interiérů se hodí i vany ze speciálních dřev. Luxusní jsou také vany z litého umělého mramoru, který umožňuje stálé probarvení, je velmi odolný proti oděru a nabízí neomezené možnosti tvarování - od rohových až po oválné či kruhové. „Barevné možnosti jsou dnes téměř nekonečné, ačkoli je pravdou, že bílá je stálicí a mnoho designérů ji preferuje, neboť působí čistě a ladné tvary sanity v ní perfektně vyniknou,“ doplňuje Jana Soukup Líkařová.
Vybavit koupelnu nadstandardním zbožím však není tak snadné, jak se může na první pohled zdát. A to ani při dostatku financí. Předejít vzniku nesourodého prostoru zaplněného sice luxusními a drahými, ale nikoli vzájemně sladěnými solitéry pomůže například vytvoření vizualizace koupelny. „Pokud klient nemá zkušenosti se zařizováním interiéru, kromě vizualizace bych určitě doporučila služby profesionálního designéra, který zajistí, že výsledný vzhled bude odpovídat zákazníkovým představám,“ radí Jana Soukup Líkařová.
O společnosti Keramika Soukup:
Společnost Keramika Soukup vznikla v roce 1992 jako ryze česká soukromá firma. V současné době má v Česku tři vlastní prodejny s rozsáhlými vzorkovnami pro inspiraci (Plzeň, Praha, Horažďovice), ale díky rozsáhlé síti 30 hlavních a téměř 400 dalších partnerských prodejen pokrývá území celé republiky. Za dvacet let své existence se propracovala na přední pozice v oblasti obchodu s koupelnovým vybavením (obklady a dlažby, baterie, sanitární keramika, koupelnový nábytek, stavební chemie pro pokládku materiálů). Svým zákazníkům poskytuje komplexní servis od výběru obkladů a dlažeb, přes zpracování grafického návrhu, poradenství, až po konečnou realizaci. Kromě velkoobchodního a maloobchodního prodeje kompletního vybavení koupelen koncovým zákazníkům je také významným partnerem developerů. Dodávala vybavení pro mnoho hotelů, administrativních komplexů, lázní, bazénů či rezidenčních projektů. Podílela se například i na rekonstrukci Žižkovské věže – Tower Park Praha.
V roce 1997 Keramika Soukup expandovala na Slovensko a provozuje zde dvě prodejny: v Bratislavě a Žilině.
www.keramikasoukup.cz