Kdy by měl zákazník přijít do kuchyňského studia? Připravujete nějaké novinky? Ing. Miloslav Sedlák, kuchyňské studio Interiéry Sedlák Důležitější je, aby zákazník přišel co nejdříve. Za ideální pokládám situaci, kdy klient přichází už v době, kdy se byt či dům začíná teprve stavět a lze měnit dispozici. Většinou bohužel přicházíme už k hotovému, tedy v okamžiku, kdy je daná nejen dispozice, ale také vývody vody, odpad
Přitom ani ten, kdo nemá prostorovou představivost, se nemusí bát, že by mohl být po smontování kuchyně nepříjemně překvapen. Jako první v republice jsme začali používat počítačový systém Magic plus, který vám ukáže kuchyň ze "všech úhlů", ale také vypracuje cenovou kalkulaci, vytiskne objednávkový list, smlouvu o dílo a elektronickou poštou zašle do výroby tak detailní údaje, že si zde jen vytisknou přesné výrobní výkresy. Odpadají tak chyby, které mívá na svědomí lidský faktor.
Mění se zákazníci? S jakým typem nábytku se vám lépe pracuje?
Libuše Jelenová, Studio Furniture - Cesar
Zákazníci se mění. Je radost vidět, jak se tříbí jejich vkus. Někteří se jedou podívat na veletrh i do zahraničí a teprve pak přicházejí k nám. Mají už jasno, co chtějí, co si mohou dovolit. Pak samozřejmě existuje skupina, která při pohledu na vystavenou kuchyň ve studiu prohlásí: " Mně se ale tato sestava do bytu nevejde, nešlo by to nějak zmenšit?" Stále jim nedoc
hází, že jde jen o jednu z tisíce variant, které lze z daného typu kuchyně vytvořit. Berou vystavené kuchyně jako celek.Dnešní zákazník je také stále odvážnější, pokud jde o barvy. Bojí se jich stále méně. Sami jsme byli překvapeni, jak dobře klienti přijali například novinku moderní kuchyni v lesklém laku a ve výrazné červené barvě.
Když k nám přijde zákazník, je nutné ho pečlivě vyzpovídat. Čím více se o něm a o jeho způsobu života dozvíte, tím více mu můžete říci, poradit. To je nesmírně důležité zejména tehdy, když na kuchyň navazuje obývací pokoj, který už má zákazník zařízený třeba nábytkem z předchozího bytu.
Informace od zákazníků jsou velmi důležité. Někdy nám klient až do poslední chvíle tají, pro jaké spotřebiče se rozhodl. My jsme schopni dodat téměř všechny typy, ale někteří zákazníci buď váhají, nebo hledají výhodnější nákup, třeba přes známé. Jenže pak se stane, že vestavná lednice "nepasuje" do určené skřínky. Problémy bývají i u mikrovlnných trub nebo sporáků. Ne všichni výrobci, ačkoliv by
se měli řídit parametry danými pro Evropskou unii, je totiž dodržují. Překvapení bývají v takových případech nejen nemilá, ale také drahá.Všeobecně pak platí, že s moderním nábytkem se lépe pracuje, snadněji se kombinuje s tím, co už zákazník vlastní. U klasických kuchyní to bývá větší problém. My máme naštěstí tu výhodu, že náš italský dodavatel je schopen vyjít našim zákazníkům vstříc a vyrobit i atypický rozměr nebo kus.