Brněnské ozvěny
Pro řadu firem a podniků z oblasti stavebnictví a příbuzných oborů patří účast alespoň na jedné významné akci ročně k základní marketingové strategii. Je to příležitost ukázat veřejnosti i konkurenci novinky a inovace svého výrobního či obchodního programu.
Takovou příležitost každý rok poskytuje Mezinárodní stavební veletrh IBF v Brně. Věnovali jsme se jen novinkám doporučeným či přímo určeným pro naši sledovanou oblast obytných staveb. Zdaleka jsme však nevyčerpali pestrou škálu zajímavostí, které byly na veletrhu k vidění. K některým se ještě vrátíme.
Internetová soutěž dveří
Na internetovém portálu www.dvere.cz se uskutečnila soutěž o ?NEJ? DVEŘE 2005?. Probíhala v rámci Mezinárodního stavebního veletrhu IBF mezi 11 českými výrobci dveří, kteří do soutěžního klání nominovali 15 otočných dveří. Návštěvníci expozice mohli porovnávat jednotlivé interiérové jednokřídlové dveře mezi sebou a podle vlastní úvahy rozhodnout jakému kritériu při hodnocení dají přednost, protože každý zúčastněný (a bylo jich 1061!) mohl vybrat jen jedny nej? dveře, a těm dát svůj hlas.
Přehled všech soutěžních dvěří s jejich krátkou charakteristikou a základní informací o výrobci obsahují webové stránky soutěže. Každý z hlasujících pozorně pročítal informační etikety, všímal si celkového vzhledu i různých detailů a provedení. Porovnávání neunikly pochopitelně ceny, kvalita zpracování, použité materiály či jejich kombinace, design a barevné odstíny. Volba nebyla jednoduchá, všechny dveře přihlášené do soutěže byly velmi kvalitní jak v provedení, tak ve svém vzhledu. Většina hlasujících (bylo jich na 600) navštívila expozici vybraných výrobců, kde se zajímala o bližší informace o jejich sortimentu. Potvrdilo se, že český zákazník je náročný zákazník.
První místo si odnáší dveře Variant ? model 44 firmy Sapeli (www.sapeli.cz). Celkově druhé místo získaly celoskleněné dveře Stylus firmy VV Sklo a jako třetí se umístily dveře Masonite III. Aulita firmy Kronodoor CZ. Firma Sapeli zařadila do soutěže novinky z loňského roku, které již mají u zákazníků úspěch a takové výrobky ze svého sortimentu, u kterých předpokládali, že se budou líbit ? dveře Harmonie s příjemnou povrchovou úpravu, dveře Klára oslovující zejména konzervativní zákazníky a dveře Variant ? velice moderní s unikátním a specifickým vzhledem a provedením, určené těm, kteří se nebojí experimentovat ? a ty se nakonec trefily do vkusu největšího počtu hlasujících. Firma Sapeli, největší český výrobce interiérových dveří a zárubní, představila i další novinky ze své produkce ? dveře Alegro a Tenga a také ve spolupráci s Design centrem ČR a pořadateli veletrhu vyhlásila soutěž designérů o návrh nových dveří. Hlavním tématem je heslo ?Dveře dělají domov?.
/keš/